logo

Як прикурювати акумулятор?

З настанням холодів, особливо сильних морозів, кожен автомобіліст повинен перевіряти стан акумулятора. Але, як показує практика, роблять це далеко не всі, що викликає труднощі в експлуатації автомобіля взимку.

Йтиметься про сівший акумулятор і необхідність екстрено його зарядити від іншого автомобіля. Такий процес у народі називається “прикурити”.

Техніка безпеки при прикурюванні автомобіля

Важливо не тільки знати, як правильно прикурювати акумулятор, а й правила безпеки:

  1.  Працювати обережно, виключивши контакт відкритих ділянок шкіри із металевими елементами машини;
  2.  Чітко дотримуватись полярності при підключенні проводів;
  3.  Переконатись у справності обох батарей;
  4.  Переконатись, що бортові мережі автомобілів ідентичні;
  5.  Дотримуватись заходів пожежної безпеки.

Які дроти вибрати для прикурювання автомобіля?

Щоб не розчаруватися в покупці дротів для підкурювання, коротко викладемо ключові пункти, на які варто спиратися при виборі пускових проводів:

  • бажано вибирати моделі із заявленим максимальним струмом не менше 400 А;
  • переріз дроту має становити не менше 12 мм², а краще – від 16 мм² і вище;
  • ізоляція дроту повинна бути морозостійкою, зберігати свою гнучкість та міцність навіть після тривалого перебування на морозі;
  • “крокодили” повинні бути з’єднані з проводом методом паяння, а самі зубці – виконані з міді, мати міцне захоплення і щільно прилягати до клеми акумулятора;
  • оптимальна довжина дроту для прикурювання від іншого автомобіля – 4 м, а для використання в домашніх умовах разом із зарядним пристроєм достатньо 2-2,5 м;
  • не варто обманюватися дешевими проводами з товстою ізоляцією – під шаром гуми найімовірніше виявиться тонкий пучок хлипких жил, які не зможуть завести стартер і вирішити проблему «посадженого» акумулятора;
  • купувати пускові дроти слід лише у перевірених місцях – у спеціалізованих дилерів виробників або у великих професійних автомагазинах.

Як прикурити автомобіль – інструкція:

  1. Розташуйте автомобіль-донор таким чином, щоб крокодили пускових проводів дотягувалися від одного акумулятора до іншого. Зробити це може бути непросто: у деяких моделях автомобілів акумулятори знаходяться у багажнику чи салоні, а не під капотом.
  2. Заглушіть двигун автомобіля-донора та простежте за тим, щоб були відключені всі додаткові споживачі (фари, підігріви, магнітола, вентилятор обігрівача тощо). Проконтролюйте відключення зайвих споживачів на автомобілі.
  3. Підключіть «крокодил» червоного пускового дроту до плюсової клеми автомобіля, що «заснув», а потім «крокодил» на іншому кінці дроту — до «плюсу» акумулятора автомобіля-донора. Позитивний та негативний висновки позначені відповідними символами.
  4. Приєднайте один кінець «мінусового», чорного дроту, до батареї машини-донора, а другий «крокодил» причепіть до незабарвленої металевої частини своєї машини. Бажано — якомога ближче до стартера. Рекомендується підключити “мінусовий” кабель безпосередньо до двигуна. Але тільки на машині з батареєю, що сів.
  5. 5. Після підключення проводів обидві машини з’єднуються в єдиний ланцюг. Акумулятор, що сів, починає підживлюватися електроенергією від акумулятора-донора. Якщо акумулятор-донор добре заряджений із «свіжих», можна спробувати відразу запустити мотор «приболілої» машини. Робити це можна лише в тому випадку, якщо ємність батареї-донора вища, ніж у розрядженої АКБ. Після успішного запуску пускові дроти одразу ж відключаються. Якщо впевненості в потужності акумулятора-донора немає або якщо ви намагаєтеся оживити машину з дизельним двигуном, спочатку потрібно завести двигун автомобіля-донора, дати попрацювати йому 5-10 хвилин на підвищених оборотах, і тільки потім заводити машину, що «заснула», попередньо заглушивши машину. донор.
  6. При відключенні пускових проводів після успішного запуску потрібно діяти у зворотній послідовності: спочатку відключається чорний, «мінусовий» провід, потім — червоний, «плюсовий».
  7.   Після запуску машини з акумулятором, що сів, не глушіть її мотор хоча б 20–30 хвилин. Ще краще відразу вирушити в дорогу. На високих оборотах двигуна заряджання акумулятора йде швидше, ніж при холостій роботі двигуна.